På mange af tur-beskrivelserne benytter jeg mig af forskellige vej-benævnelser
Og skal jeg være helt ærlig - så er de nok lidt "selv-opfundne"
![]()
Men de beskriver nu alligevel vej-typerne meget godt
Nedenfor har du en lille oversigt over de vej-typer jeg benytter mig af
![]()

Ordet
"Motorvej" har jeg nu ikke selv fundet på
![]()
Til gengæld er det ikke der vi vil opholde os på turene
Når man først har kørt "7'eren" mange gange - så er det nærmere "Straffen"
![]()
(inden man kommer på de "rigtige" motorcykelveje)
Helt undgået er de dog ikke - der er et par enkelte ture
hvor der vil være lidt motorvejskørsel.
.
.

Landevejene
- store brede veje - nogle gange flersporede
Jeg benytter mig typisk af landevejene når vi skal et interessant sted hen (transport-stykke)
Her kan man køre lidt rask til - mange gange skal de bare overstås
![]()
Så det er heller ikke dem der er flest af på turene
![]()
.
.
.

De
gule veje er de veje, der på de fleste kort er markeret med gul farve
![]()
Fine veje - hvor afstribningen også er fin fin - i midten og/eller i siden
Her kan to biler snildt passere hinanden
![]()
Og vi kan holde kolonnen uden problemer
Disse veje er tit rigtig sjove at køre på - så det gør vi tit
![]()
.
.

De
hvide veje er de veje, der på de fleste kort er markeret med hvid farve
![]()
Her er afstribningen lidt mangelfuld - en enkelt markering i ny og næ
Og her kan en bil og en motorcykel også passere hinanden uden problemer
Her kører vi typisk i "enkeltkolonne" med god afstand
(eller "Fri kørsel
)
Sammen med de gule veje - udgør de nok 80% af de veje vi kører på
![]()
.
.

Gedestierne
er på mange kort markeret med stiblede linjer
![]()
Her er der absolut ingen afstribning
![]()
To biler kan ikke passere hinanden - to motorcykler kan
![]()
Her holder man sig bag hinanden - med god afstand - og passer på rundt om
klippesiden
Herlige veje - som man SKAL have et par stykker af på hver tur
![]()
.
.
Men som nævnt - så har jeg tilstræbt at vi kommer til at køre det meste af
turen på Gule - og Hvide veje
Krydret med lidt gedesti (og på Corsica med lidt "Svinesti"
)
