Vi overholder altid hastighedsgrænserne
![]()
Jamen
det giver næsten sig selv
![]()
- Når vi er i byerne - så er der gerne mange turister der krydser vejen
- Og når vi er ude på landevejene - så er vejene jo (heldigvis) herligt snoede
- Og motorveje komme vi jo ikke på
![]()
Så ja - det giver næsten sig selv
.
Klik på billedet herover - så har du alle hastighedsgrænser - i hele Europa
.
Lad
mig give et eksempel - billedet viser vejen op til
Passo Gavia i Dolomitterne
I bunden af ruten (til højre) er der nogle små byer - og dér kører jeg 50 km/t
Når vi så kommer længere op - så er vejen herligt "snoet" - herunder
hårnålesving
Og her kører jeg friskt til i
svingene ![]()
Når der så er et lige stykke - så ræser jeg ikke - jeg holder hastigheden på
ca.
70 km/t
Det betyder jo så, at alle har mulighed for at komme op til gruppen igen
![]()
(hvis du er mere Fossil end Missil - så læg dig længst fremme i gruppen
(elastik-effekten))
.
.
Men
hvad nu hvis du vil køre hurtigere - eller langsommere
?
Når vi starter en rigtig god opkørsel - eller nedkørsel - så holder vi gerne
ind til siden
Og her aftaler vi vi så, at vi mødes på toppen
(eller i bunden
)
Så kan Missilerne give den "gas" - og køre med den hastighed, som passer dem
Fossilerne -
Er du mere til "hyggekørsel" og tage lidt billeder undervejs - så gør du bare
det ![]()
.
.
.
Erfaringen
viser at vi de første par dage ofte følges ad
![]()
Efterhånden som ugen går bliver vi mere
erfarne motorcyklister
Og så vil der blive lidt mere "spredning" på gruppen
![]()
Jeg lover dig - en uge med Alpefarerne
- er det bedste kørekursus du kan forestille dig
![]()
Husk dog: Turen er først en succes, når alle er hjemme i god behold
.
.
