Sådan kører vi

Vi overholder altid hastighedsgrænserne

Jamen det giver næsten sig selv

- Når vi er i byerne - så er der gerne mange turister der krydser vejen
- Og når vi er ude på landevejene - så er vejene jo (heldigvis) herligt snoede
- Og motorveje komme vi jo ikke på

Så ja - det giver næsten sig selv

.

Klik på billedet herover - så har du alle hastighedsgrænser - i hele Europa

.

Lad mig give et eksempel - billedet viser vejen op til Passo Gavia i Dolomitterne

I bunden af ruten (til højre) er der nogle små byer - og dér kører jeg 50 km/t

Når vi så kommer længere op - så er vejen herligt "snoet" - herunder hårnålesving
Og her kører jeg friskt til i svingene

Når der så er et lige stykke - så ræser jeg ikke - jeg holder hastigheden på ca. 70 km/t
Det betyder jo så, at alle har mulighed for at komme op til gruppen igen
(hvis du er mere Fossil end Missil - så læg dig længst fremme i gruppen (elastik-effekten))

.

.

Men hvad nu hvis du vil køre hurtigere - eller langsommere ?

Når vi starter en rigtig god opkørsel - eller nedkørsel - så holder vi gerne ind til siden
Og her aftaler vi vi så, at vi mødes på toppen (eller i bunden )

Så kan Missilerne give den "gas" - og køre med den hastighed, som passer dem
Fossilerne - Er du mere til "hyggekørsel" og tage lidt billeder undervejs - så gør du bare det

.

.

.

Erfaringen viser at vi de første par dage ofte følges ad

Efterhånden som ugen går bliver vi mere erfarne motorcyklister
Og så vil der blive lidt mere "spredning" på gruppen

Jeg lover dig - en uge med Alpefarerne - er det bedste kørekursus du kan forestille dig

Husk dog: Turen er først en succes, når alle er hjemme i god behold

.

.