Huskat

Nej - Det er ikke en Hus-kat - men en Husk-at "Pakkeliste", som du kan bruge når du skal på ferie

Emne

Ud

Hjem

Valuta - Papirer

Penge (Euro)
VISA/Dankort (spærres på telefonnummer: 0045 4489 2929)
VISA-Debet-kort
Mastercard
Pas
Kørekort
Registreringsattest - den originale
(ellers får du ikke lavet din MC på værkstedet)
Blåt Sygesikringskort (tjek udløb - gælder kun 5 år)
Rejseforsikring (fra dit eget forsikringsselskab)
Forsikringsbevis (Rødt og Grønt)
Læs om det her (husk at installere APPen)
Alkoholtester (hvis du skal køre i Frankrig)
     

Udstyr

Land- og vejkort
GPS    
Kamera (+lader) og Kikkert
Vækkeur
Lommekniv (Schweizer)
Solbriller
Mobiltelefon og lader
Lille Førstehjælpskasse (plaster m.m.)
DK-skilt på MC-en
Lommelygte
Regntøj / Regnhandsker / Taskeovertræk
Sikkerhedsvest (lovbefalet i bl.a. Tyskland)

Personlig

Hovedpinepiller / Mavepinepiller
Personlige toiletsager
Håndklæde (til at tørre MC'en af - der er jo på hotellet)
Pen / Blyant / Papir
Et par tomme plasticposer

Tøj

Motorcykeltøj (men det har du jo nok på :-)
Skiftetøj / T-shirt / Skjorte
Ekstra bukser
Et par sko
Undertøj
Sokker
Badetøj
     

Mad

En lille håndmad - eller lidt "Guf" til turen
Termokande med kaffe/te og et krus at drikke af
Sukker / Fløde o.l.
Kaffebønner / Te-poser til selv at lave ekstra - Kogekedel

Værktøj / Reservedele

Motorolie / Benzin
Kædeolie til kæde-mc-er
Dækjern / Dækoppuster
Svensknøgle(r)
Skruetrækker (evt. med flere bits)
Skralde (evt. med flere bits)
GaffaTape (måske det vigtigste)

Diverse

En ekstra sadeltaske (for ellers kan du ikke have det hele )

Listen er tænkt som en "multiliste" - og det er jo ikke sikkert du skal det hele med
Listen bliver kun bedre hvis du kommer med dine forslag (så det er du meget velkommen til)

Print eventuelt listen - så du får tingene med på turen - og får dem med hjem igen

 

Godt at have i sadeltasken

Når vi er ude på de enkelte ture er der nogle ting der er godt at have i sadeltasken

* Regntøj (det er ikke sikkert at det er højtryk hele dagen )
* Kaffe - Te - Vand - og lidt GUF (til når du lige pludselig bliver trængende)

* Benzin og olie (bare lige et par små reservedunke)
* Kædeolie (kun hvis du har kædetræk )
* Lappegrej (evt. en dækoppuster)
* Værktøj (det som hører til cyklen + det du typisk bruger hjemme + Gaffatape )
* Sikringer - ekstra pærer - samlemuffer - lidt ledning - elektrikerstrips

* Sikkerhedsvest (lovbefalet flere steder)

 

 

Godt at have på dig

Jeg har altid min motorcykel-vest på, når vi kører
Fordelen ved at have vest på er, at jeg kan lægge MC-jakken på cyklen når vi stopper
(Den er nemlig for varm at have på (vi er trods alt under sydens sol og varme )

* Kørekort, Pas og Registreringsattest
* Penge - Visa
* Ekstranøgle til motorcyklen
* Mobiltelefon og Kamera
* Pung
* Ørepropper

* Cigaretter, Lighter og lommeaskebæger
   (hvis du er til den slags )

Og lige som med "HUSKAT" - så tag det bare som en idé til, hvad du kunne have med