Nej - Det er ikke en Hus-kat - men en Husk-at "Pakkeliste", som du kan bruge når du skal på ferie
|
Emne |
Ud |
Hjem |
|
Valuta - Papirer |
||
| Penge (Euro) | ||
| VISA/Dankort (spærres på
telefonnummer: 0045 4489 2929) VISA-Debet-kort Mastercard |
||
| Pas | ||
| Kørekort | ||
| Registreringsattest - den originale (ellers får du ikke lavet din MC på værkstedet) |
||
| Blåt Sygesikringskort (tjek udløb - gælder kun 5 år) | ||
| Rejseforsikring (fra dit eget forsikringsselskab) | ||
| Forsikringsbevis (Rødt og Grønt) Læs om det her (husk at installere APPen) |
||
| Alkoholtester (hvis du skal køre i Frankrig) | ||
|
Udstyr |
||
| Land- og vejkort | ||
| GPS | ||
| Kamera (+lader) og Kikkert | ||
| Vækkeur | ||
| Lommekniv (Schweizer) | ||
| Solbriller | ||
| Mobiltelefon og lader | ||
| Lille Førstehjælpskasse (plaster m.m.) | ||
| DK-skilt på MC-en | ||
| Lommelygte | ||
| Regntøj / Regnhandsker / Taskeovertræk | ||
| Sikkerhedsvest (lovbefalet i bl.a. Tyskland) | ||
|
Personlig |
||
| Hovedpinepiller / Mavepinepiller | ||
| Personlige toiletsager | ||
| Håndklæde (til at tørre MC'en af - der er jo på hotellet) | ||
| Pen / Blyant / Papir | ||
| Et par tomme plasticposer | ||
|
Tøj |
||
| Motorcykeltøj (men det har du jo nok på :-) | ||
| Skiftetøj / T-shirt / Skjorte | ||
| Ekstra bukser | ||
| Et par sko | ||
| Undertøj | ||
| Sokker | ||
| Badetøj | ||
|
Mad |
||
| En lille håndmad - eller lidt "Guf" til turen | ||
| Termokande med kaffe/te og et krus at drikke af | ||
| Sukker / Fløde o.l. | ||
| Kaffebønner / Te-poser til selv at lave ekstra - Kogekedel | ||
|
Værktøj / Reservedele |
||
| Motorolie / Benzin | ||
| Kædeolie til kæde-mc-er | ||
| Dækjern / Dækoppuster | ||
| Svensknøgle(r) | ||
| Skruetrækker (evt. med flere bits) | ||
| Skralde (evt. med flere bits) | ||
| GaffaTape (måske det vigtigste) | ||
|
Diverse |
||
| En ekstra sadeltaske (for ellers
kan du ikke have det hele
|
||
Listen er tænkt som en "multiliste" - og det er jo ikke sikkert du skal det
hele med
Listen bliver kun bedre hvis du kommer med dine forslag (så det er du meget
velkommen til)
Print eventuelt listen - så du får tingene med på turen - og får dem med hjem
igen ![]()
Når vi er ude på de enkelte ture er der nogle ting der
er godt at have i sadeltasken
![]()
*
Regntøj (det er ikke sikkert at det er højtryk hele dagen
)
* Kaffe - Te - Vand - og lidt GUF (til når du lige pludselig bliver trængende)
* Benzin og olie (bare lige et par små reservedunke)
* Kædeolie (kun hvis du har kædetræk
)
* Lappegrej (evt. en dækoppuster)
* Værktøj (det som hører til cyklen + det du typisk bruger hjemme +
Gaffatape
)
* Sikringer - ekstra pærer - samlemuffer - lidt ledning - elektrikerstrips
* Sikkerhedsvest (lovbefalet flere steder)
Jeg har altid min motorcykel-vest på, når vi kører
Fordelen ved at have vest på er, at jeg kan lægge MC-jakken på cyklen når vi
stopper
(Den er nemlig for varm at have på (vi er trods alt under sydens sol og varme
)
*
Kørekort, Pas og Registreringsattest
* Penge - Visa
* Ekstranøgle til motorcyklen
* Mobiltelefon og Kamera
* Pung
* Ørepropper
* Cigaretter, Lighter og lommeaskebæger
(hvis du er til den slags
)
Og lige som med "HUSKAT" - så tag det bare som en idé
til, hvad du kunne have med
![]()
